هشتاد و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی سویس، روز ۸ مارس سال جاری کار خود را آغاز نمود. در این نوشته به معرفی بهترین و پر قدرت ترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ که با توانایی‌های خود شما را شگفت زده خواهند کرد می‌پردازیم.

نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو (Geneva International Auto Show) نیز یکی از معتبرترین همایش های صنعت خودرو در جهان بوده که از سال ۱۹۰۵ شروع به فعالیت نموده است. هشتاد و هشتمین دوره این نمایشگاه نیز از روز ۸ مارس در شهر ژنو کشور سوییس آغاز شده و شرکت های مختلف و متعبر خودروسازی جهان در آن حضور به هم رسانده اند.

قوی ترین، بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ ؛ همایش سوپر اسپرت ها

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بخش‌های نمایشگاه‌های خودرو در سرتاسر جهان، بخش ابرخودروها و نمونه‌های فوق سریع است. نمایشگاه خودروی ژنو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تعدادی از این دست اتومبیل های پر سرعت در آن حاضر شده اند. روز گذشته و در اولین بخش از پوشش خبری/تصویری این همایش، به معرفی جذاب ترین و عجیب ترین اتومبیل های نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ پرداختیم. در ادامه مروری خواهیم داشت بر سریع ترین و بهترین خودروهای این رویداد معتبر جهانی.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

سال گذشته، شرکت بریتانیایی آستون مارتین خبر از تولید یک ابرخودروی فوق سریع و قدرتمند با همکاری تیم فرمول ۱ شرکت رد بول ﴿Red Bull F1 Racing Team) با نام والکیری (Valkyrie) داد. اما این شرکت یک نمونه پیشرفته تر مخصوص پیست مسابقه را برای سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته که توانسته نام خود را به عنوان یکی از بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ مطرح نماید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این خودرو یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی غول پیکر ۶.۵ لیتری هیبریدی تنفس طبیعی (بدون استفاده از توربو) بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱.۱۰۰ اسب بخار را دارد و حداکثر سرعتی برابر با ۲۲۵ مایل در ساعت (معادل ۳۶۲ کیلومتر در ساعت) را برای آن به ارمغان می‌آورد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، آستون مارتین والکیری AMR Pro در سال ۲۰۲۰ و در تعداد محدود تنها ۲۲۵ عدد راهی بازارهای جهانی خواهد شد. قیمت تخیمنی این خودرو نیز رقمی در حدود ۳ میلیون دلار (معادل ۱۳.۵ میلیارد تومان با احتساب دلار ۴.۵۰۰ تومانی اسمی در زمان نگارش مطلب) خواهد بود.

بوگاتی شیرون اسپرت

تصور اینکه یک شرکت خودروسازی نمونه ای قابل رقابت با توانایی ها و قابلیت‌های بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) تولید کند کاری بسیار سخت است؛ اما بوگاتی توانسته با بهینه سازی های انجام شده بر روی مدل استاندارد عملکرد ابرخودروی خود را بهبود بخشیده و یکی از سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ را به نمایش عموم درآورده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

نمونه اسپرت این خودرو، مجهز به یک موتور عظیم الجثه ۱۶ سیلندر بوده که توانایی تولید نیرویی در حدود ۱.۵۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاوری در حدود ۱.۱۸۰ پاوند بر فوت (معادل ۱.۶۰۰ نیوتون متر) را دارد. از تغییرات بوگاتی شیرون اسپرت نسبت به نمونه عادی می‌توان به مواردی مانند استفاده از سیستم تعلیق سفت‌تر و اسپرت‌تر، شیشه‌های عقبی نازک‌تر، پوشش اینترکولر (Intercooler یا سیستم خنک کننده توربوشارژر) و برف پاک‌کن‌های ساخته شده از فیبر کربن، رینگ‌های جدید و خروجی‌های اگزوز متفاوت یاد کرد که با کاهش وزن خودرو، موجب افزایش قابلیت‌های دینامیکی و حرکتی و همچنین هندلینگ آن شده‌اند. بوگاتی شیرون اسپرت، قابلیت سفارش به رنگ دلخواه مشتری بدون محدودیت برای بدنه و کابین را داشته و قیمت پایه‌ای در حدود ۳.۴ میلیون دلار (معادل ۱۵ میلیارد تومان) دارد.

از رقبای بوگاتی شیرون در بازارهای جهانی می‌توان به نمونه‌هایی مانند هنسی ونوم (Hennessy Venom)، پاگانی هوایرا (Pagani Huayra) و کوئنیگ زگ رگرا (Koenigsegg Regera)، آریا FXE و یا گامپرت IE اشاره نمود.

فراری ۴۸۸ پیستا مدل سال ۲۰۱۹

فراری ۴۸۸ Pista یکی از قدرتمندترین نمونه تولیدی مجهز به موتورهای ۸ سیلندر خورجینی این شرکت ایتالیایی بوده که جایگاهی را در بین سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

موتور این اتومبیل، یک نمونه ۳.۹ لیتری ۸ سیلندر خورجینی بوده که با استفاده از سیستم توربوشارژر دوگانه (Twin Turbo) گونه بهینه سازی شده مدل ۴۸۸ GTB عادی به حساب می آید. این موتور توانایی تولید نیرویی در حدود ۷۱۰ اسب بخار در دور موتور ۸.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی ۵۶۸ پاوند بر فوت (معادل ۷۵۹ نیوتون متر) در دور موتور ۳.۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. زمان لازم برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۲.۹ ثانیه بوده و با حداکثر سرعتی نزدیک به ۲۱۱ مایل در ساعت (معادل ۳۴۰ کیلومتر در ساعت) علاوه بر قرار گرفتن در فهرست بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ ؛ یکی از سریع ترین خودروهای جهان به حساب می آید.

از رقبای این ابر خودرو می‌توان به نمونه هایی مانند پورشه ۹۱۱ GT۲ RS، مک لارن ۷۲۰S و لامبورگینی آونتادوراشاره کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فراری ۴۸۸ پیستا کمتر از ۱ میلیون دلار (معادل ۴.۵ میلیارد تومان) قیمت داشته و از انتهای سال جاری میلادی در اختیار علاقمندان به ابرخودروها قرار خواهد گرفت.

Koenigsegg Regera d’Elegance

شرکت سوئدی کوئنیگ زگ، یک نمونه سفارشی مخصوص یکی از ۸۰ مشتری خاص خود را با رنگ آمیزی بدنه آبی رنگ و تریم کابین متفاوت برای نمایشگاه خودروی ژنو در نظر گرفته است که توانسته نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب نماید.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این اتومبیل یک نمونه هیبریدی ۸ سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری تویین توربو با باتری های یون لیتیومی بوده که نیرویی در حدود ۱.۴۷۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی ۱.۴۷۵ پاوند بر فوت (معادل ۲.۰۰۰ نیوتون متر) را در اختیار راننده قرار می دهد.

Lamborghini Huracán Performante Spyder

در حال حاضر، لامبورگینی هوراکان در گونه‌ سقف بازشو با موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری با قدرت ۶۰۲ اسب بخار تولید می گردد. اما اگر این نیرو، خواسته‌های شما را برآورده نمی‌کند، یک مدل بهینه سازی شده با کد Performante نیز تولید شده که در جمع سریع ترین ماشین های نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ قرار گرفته است.

بهترین و سریع ترین خودروهای نمایشگاه ژنو 2018 ؛ فستیوال اسب بخار و نیوتون متر!

پیشرانه این نمونه، همان موتور ۱۰ سیلندر خورجینی ۵.۲ لیتری بوده اما با بهینه سازی و تیونینگ مجدد، توان آن افزایش یافته و به رقمی در حدود ۶۳۱ اسب بخار رسیده است. گشتاور تولیدی نیز تا ۴۴۳ پاوند بر فوت (معادل ۶۰۰ نیوتون متر) افزایش یافته و کل توان تولیدی از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ (AWD) منتقل می گردد.